wtorek, 9 czerwca 2015

Prosty biszkopt z truskawkami

Najprostsze rozwiązania są najsmaczniejsze, dlatego proponuję mój kolejny prosty przepis na ciasto z truskawkami. Czy upieczenie biszkoptu jest trudne? każda dobra gospodyni domowa powinna umieć upiec dobry i nie opadający biszkopt, tym razem do mojego biszkoptu dodałam oleju i truskawek, ciasto wyszło naprawdę pyszne i bardzo puszyste:) Polecam!!!




Składniki:

- 5 jaj
- 3/4 szkl. cukru
- 3/4 szkl. mąki pszennej
- 2 łyżki mąki ziemniaczanej
- 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
- 1/3 szkl. oleju rzepakowego
- truskawki ok. 20 szt.
- cukier puder do posypania

Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli, dodać cukier, ubijać. Dodawać kolejno po jednym żółtku nie przerywając miksowania. Gdy masa będzie pulchna i mocno napowietrzona, ucierając nadal małym strumieniem wlewać olej. Mąki wymieszać z proszkiem do pieczenia, dodawać po kilka łyżek do masy jajecznej mieszając intensywnie ręcznie. Tortownicę (śr. 24 cm) wyłożyć papierem do pieczenia, posmarować tłuszczem i posypać bułką tartą, przelać ciasto, poukładać połówki truskawek na wierzch (nie dociskać!). Całość wstawić do nagrzanego piekarnika, temp 150 st. C, piec przez ok 45 min. Ciasto najlepiej po upieczeniu zostawić przy uchylonym piekarniku do wystygnięcia. Posypać cukrem pudrem:) SMACZNEGO!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ciasteczka maślane

Kiedy pierwszy raz odważyłam się na upieczenie ciasteczek nawet nie sądziłam, że zagoszczą na stałę w moich progach :) Pyszne, lekkie, domow...