poniedziałek, 28 lipca 2014

Kocie oczka


Pyszne kruche ciasteczka z marmoladą.

Do wykonania potrzebujesz:

- 30 dkg mąki
- 10 dkg margaryny
- 8 dkg cukru pudru 
- 1 jajko
- 3 łyżki kwaśnej śmietany
- 5 dkg startych migdałów ( ja użyłam płatków migdałowych -  roztarłam je w moździerzu )
- pełna łyżka cukry waniliowego
- łyżeczka proszku do pieczenia
- 25 dkg marmolady lub dżemu
- cukier puder do posypania

Mąkę zmieszać z proszkiem do pieczenia, przesiać, posiekać z margaryną, dodać migdały, cukier puder, cukier waniliowy, jajo, śmietanę i wszystko razem zagnieść. Odstawić w chłodne miejsce na ok godzinę.
Stolnicę oprószyć mąką, wałkować ciasto na grubość ok 1/3 cm, wykrawać foremką krążki o średnicy ok 6 cm. Połowę krążków pozostawić w całości, w drugiej części powycinać oczko np naparstkiem (lub kilka mniejszych:) ). Tak przygotowane ciasteczka układać na lekko przesmarowanej blaszce i piec w nagrzanym piekarniku w temp. 160 st. C na kolor złoty. Odstawić do przestygnięcia. Marmoladę podgrzać w rondelku, można dodać 2 łyżki wody, gorącą smarować cały krążek przykrywać krążkiem z oczkiem. Ciasteczka najlepiej smakują następnego dnia jak delikatnie zmiękną, dlatego polecam po ich zrobieniu przykryć wszystkie ściereczka i rozkoszować się nimi kolejnego dnia;) SMACZNEGO!!!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ciasteczka maślane

Kiedy pierwszy raz odważyłam się na upieczenie ciasteczek nawet nie sądziłam, że zagoszczą na stałę w moich progach :) Pyszne, lekkie, domow...