czwartek, 25 czerwca 2015

Gotowany sernik na zimno z truskawkami

Najlepszy sernik gotowany jaki miałam okazję jeść pochodził z pod rączek mojej mamy :) Podkradłam przepis z zeszytu i troszkę go urozmaiciłam wręcz zrobiłam po swojemu. Wiele razy napotykałam na różnych blogach kulinarnych serniki gotowane pod różnymi postaciami, teraz pora na moją wersję. I choć nie jestem zwolennikiem sera z wiaderka to tym razem złamałam moją teorie na ten temat i tak powstało pyszne truskawkowe ciasto. Wypróbujcie koniecznie. 






Składniki na masę serową gotowaną:

- 1 kg gotowego sera z wiaderka
- szklanka cukru pudru (200 g)
- łyżka cukru wanilinowego
- 150 g masła
- 3 jajka
- 2 budynie waniliowe + pełna łyżka mąki ziemniaczanej 
- 1/3 szkl. mleka

Dodatkowo:

- 70 dkg truskawek
- 2 galaretki truskawkowe rozpuszczone w 2 szkl. wrzątku
- 50 szt. herbatników kakaowych

Masło rozpuścić na małym ogniu z cukrem pudrem, można dolać 1/4 szkl wrzątku by cukier łatwiej się rozpuścił. Ser z wiaderka przełożyć w całości do rozpuszczonego masła z cukrem, intensywnie mieszać aż masa delikatnie się podgrzeje i będzie jednolita. Wyłączyć płomień. Jaja w całości ucierać ze szczypta soli do powstania pulchnej pianki. Znów delikatnie podgrzewając masę serową wlewać utarte jaja, połączyć. W garnuszku rozpuścić budynie z łyżką mąki. Gdy masa będzie gorąca (podgrzewana na małym ogniu), wlać budynie nie przerywając mieszania. Powstanie gęsta serowo - budyniowa masa, mogą tworzyć się delikatne grudki, to zależy od intensywności mieszania przy wlewaniu budyniu. Zdjąć z płomienia, przestudzić. W kwadratowej formie lub tak jak u mnie na desce poukładać herbatniki 5x5, zabezpieczając je metalową ramką, przełożyć mocno ciepłą, ale nie gorąca masę serkową, na niej również ułożyć herbatniki, a na nich umyte i osuszone truskawki. Przełożyć w chłodne miejsce do momentu wystygnięcia sera. Następnie wlać tężejącą galaretkę. Całość wstawić do lodówki na noc - koniecznie, by składniki się ułożyły i można było swobodnie kroić nasz serniczek:) SMACZNEGO!!!




5 komentarzy:

  1. Ale pięknie wygląda z tymi wystającymi truskawkami, super połączenie))

    OdpowiedzUsuń


  2. Te te te Klementyno, zamiast ładnie skomentować, to mnie tu coś imputujesz? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziewczyny zapraszam do wypróbowania przepisu :)

    OdpowiedzUsuń

Ciasteczka maślane

Kiedy pierwszy raz odważyłam się na upieczenie ciasteczek nawet nie sądziłam, że zagoszczą na stałę w moich progach :) Pyszne, lekkie, domow...