czwartek, 23 sierpnia 2018

Cisato gruszkowo-kawowe

Delikatne, lekkie ciasto zarazem bardzo proste w wykonaniu ... połączenie biszkoptu, gruszek i kawowej pianki :) Nie będę się rozpisywać tytułem wstępu, napiszę: koniecznie wypróbuj mój przepis !!!

Zapraszam.

Ciasto wykonałam w kwadratowej tortownicy 24x24 cm.








Składniki na biszkopt:

- 2 duże jaja
- 80 g mąki przennej
- 50 g cukru
- 1 łyzeczka proszku do peczenia
- szczypta soli

Składniki na galaretkę z gruszkami:

- 5 dużych twardych gruszek
- 450 ml wody
- 1 łyżka cukru - użyłam trzcinowego 
- 2 łyżeczki cukru z prawdziwa wanilią
- 1 galaretka przeźroczysta lub cytrynowa

Składniki na kawowa piankę:

- 500 ml śmietany kremówki
- 2 łyżki cukru pudru
- 2 śmietan fixy 
- 4 łyżeczki kawy rozpuszczalnej rozpuszczone w dwóch łyżkach wody

Z podanych składników upiec biszkopt. Wystudzić. Pozostawić ramkę.

Gruszki obrać, wydrążyć gniazda nasienne i pokroić w grubsze plasterki. Wodę zagotować dodać cukry, wymieszać i następnie umieścić gruszki, gotować do momentu aż owoce częściowo zmiękną. Za pomocą cedzaka wyjąć owoce i wyłożyć na talerz by ostygły. Natomiast w kompocie rozpuścić galaretkę i odstawić by częściowo stężała. Owoce wyłożyć na biszkopt i bardzo ostrożnie wylewać tężejącą galaretkę - wyłożyłam połowę kolejno włożyłam całość do lodówki by stężała i tak samo postąpiłam z drugą częścią galaretki, wtedy nic się nie powinno rozlewać na boki. Umieścić w lodówce.

Śmietanę ubić z pudrem oraz fixami - uwaga by jej nie przebić! Pod koniec ubijania dodać rozpuszczoną kawę. Piankę wyłożyć na ciasto, schłodzić ciasto przed podaniem - ok 2 godziny :) SMACZNEGO!!!


1 komentarz:

Ciasteczka maślane

Kiedy pierwszy raz odważyłam się na upieczenie ciasteczek nawet nie sądziłam, że zagoszczą na stałę w moich progach :) Pyszne, lekkie, domow...