piątek, 8 sierpnia 2014

Placuszki ziemniaczane z warzywami i ziołami

Wszędzie gdzie jestem a już obowiązkowo w górach muszę posmakować placków ziemniaczanych :) Najlepsze skojarzenia mam z Wadowicką restauracja domową oraz Zakopanem :) Jednak tym razem postanowiłam przygotować placki w nieco odmiennej wersji bo z dodatkiem cukinii, marchewki oraz selera. Zapraszam :)

Potrzebujesz:

- 1 kg ziemniaków
- 2 średnie marchewki
- 1/4 średniego selera
- 1 średnia cukinia
- 1 cebula
- 6 kopiastych łyżek mąki pszennej
- 2 jaja
- sól, pieprz, vegeta do smaku
- łyżeczka ziół prowensalskich

Dodatkowo:

- olej rzepakowy do smażenia
- kwaśna śmietana oraz ketchup

Ziemniaki utrzeć, cukinie umyć, pokroić w grube krążki wydrążyć gniazda nasienne i zetrzeć na tarce na grubych oczkach razem z marchewką oraz selerem. 



Cebulkę pokroić w drobną kostkę. Zmieszać warzywa w głębokiej misce. Jaja roztrzepać na talerzu dodać do warzyw. Wsypać mąkę (jeśli uznasz, że ciasto jest zbyt mało związane dodaj więcej mąki), dodać również przyprawy i delikatnie zamieszać. 



Rozgrzać tłuszcz i smażyć na złoty kolor (na głębszym tłuszczu). Polać do smaku kwaśną śmietaną oraz ketchupem :) SMACZNEGO!!!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ciasteczka maślane

Kiedy pierwszy raz odważyłam się na upieczenie ciasteczek nawet nie sądziłam, że zagoszczą na stałę w moich progach :) Pyszne, lekkie, domow...