czwartek, 7 sierpnia 2014

Pizza z cukinią i salami

Witam:) Uwielbiam pizze zwłaszcza te domowe, jak mam możliwość przygotowania jej sobie sama. Ważne jest ciasto by nie było zbyt grube ani zbyt cienkie, oczywiście każdy ma swoje smaki i wymagania kulinarne:) Postawiłam na przepis z małej książeczki podarowanej przez męża i ciasto wychodzi jak dla nas rewelacyjne:) Zapraszam do wypróbowania całości. Składniki zawsze dobieram sobie sama, a sos na pizze tez ma swoją historie;) Bywając w Szczawnicy odwiedzałam tamtejszą pizzerie i nie mogłam się nasmakować sosu, który był podawany jako dodatek zamiast ketchupu. Raz weszłam do kuchni i zapytałam kucharza o składniki ale nic z tego - nie udało się, po czasie jednak sama zorientowałam się jakie mogą być i tak odzyskałam ten sama w swojej kuchni, chętnie się nim podzielę :)

Ciasto:

- 6 dkg drożdży
- 2 szkl. mąki
- 1 łyżeczka soli
- 1 łyżeczka cukru
- 1 łyżka oliwy (z oliwek)
- 200 ml letniej wody

Sos na blat:

- 5 łyżeczek przecieru pomidorowego (używam Pudliszki)
- 2 łyżki ketchupu
- 20 ml letniej wody
- łyżka oliwy
- sól i pieprz do smaku
- 1,5 łyżeczki oregano
- 1 duży ząbek czosnku

Składniki na pizzę:

- pół kg pieczarek
- 1 cebula
- margaryna do podsmażenia
- 15 cienkich plasterków cukinii
- 4 ogórki korniszone
- 15 plasterków salami
- 15 szt. czarnych oliwek
- żółty ser (wedle uznania, każdy lubi swoją ilośc dlatego jej nie podaję)
- łyżka oregano


Drożdże rozpuścić w letniej wodzie dodając łyżeczkę cukru, przykryć ściereczką do lekkiego wyrośnięcia. Mąkę wsypać do głębokiej miski, dodać sól, oliwę i zaczyn drożdżowy, wyrobić składniki na gładkie ciasto. Ewentualnie gdy będzie się zbytnio kleić dodać więcej mąki. Pozostawić przykryte ściereczką do wyrośnięcia ok 30 min. W tym czasie podsmażyć posiekaną cebulkę i pieczarki pokrojone w grubsze talarki, użyć soli i pieprzu do smaku. Przygotować sos, mieszając przecier i ketchub w kubeczku, dodać wodę znów zamieszać i kolejno oliwę, sól i pieprz oraz oregano, wycisnąć przez praskę czosnek, ponownie zamieszać. Wyrośniete ciasto wyrabiać jeszcze przez minutę. Blaszkę piekarnikową wysmarować tłuszczem, wyłożyć ciasto i uformować okrągły kształt. Na blat pizzy wylać sos i równomiernie rozsmarować, następnie wyłożyć pieczarki z cebulką, salami, cukinię (każdy plasterek można pokroić w ćwiartki), ogórki pokrojone w plasterki i oliwki przekrojone w pół, całość posypać oregano oraz startym na grubych oczkach serem. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec w temp. 200 st. C od 20-25 minut:) SMACZNEGO!!!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ciasteczka maślane

Kiedy pierwszy raz odważyłam się na upieczenie ciasteczek nawet nie sądziłam, że zagoszczą na stałę w moich progach :) Pyszne, lekkie, domow...