poniedziałek, 31 marca 2014

Babia Góra Marzec 2014

Babia wczesną wiosną, tu pogoda jest bardzo zmienna!!! (mogą przydać się raki, ciepła czapka, kurtka wiatro-szczelna, ciepłe rękawiczki).

Wyprawę na Babią Górę proponuję z parkingu na Przełęczy Krowiarek. Całość z parkingu na szczyt powinna zająć ok 2,5 h. Szliśmy troszkę wolniej i robiliśmy kilka przystanków więc byliśmy na szczycie dopiero po 3 godzinach:)

Z Krowiarek wchodzimy na szlak Czerwony, w zasadzie szlak prowadzi cały czas pod górę, jednak spokojnym krokiem z nogi na nogę do godzinki dochodzimy do punktu widokowego zwanego Sokolicą, widoczki stąd naprawdę wspaniałe, pięknie widać Mosorny Groń (wyciąg narciarski na Mosornym). Przy okazji można zrobić postój na kawkę. Ruszamy dalej i dochodzimy do następnego punktu, nazywa się Kępa-chwilka wytchnienia i ruszamy dalej. Jeśli idziecie wczesną wiosną bądź późną jesienią polecam z sobą zabrać raki-bardzo przydatne w szczególności idąc już od Kępy po sam szczyt. Kolejny punkt który mijamy nazywa się Gówniak:) Jeszcze kawałek i jesteśmy na Babiej. Przy dobrej widoczności zobaczymy tatry i podhale. Jeśli chcemy odwiedzić piękne wyremontowane Schronisku na Markowych Szczawinach podczas naszej podróży musimy dalej wędrować czerwonym szlakiem, troszkę zejdziemy niżej i powinniśmy dotrzeć do przełęczy Brona, teraz niżej i po ok 20 min dochodzimy do Schroniska.

Owszem zawsze jest opcja zejść z Babiej szlakiem żółtym lecz dla ruchu turystycznego jest on czynny raczej w sezonie letnim!!! Przy schronisku łączą się dwa szlaki żółty i niebieski, niebieskim schodzimy już praktycznie idąc po płaskiej powierzchni do przełęczy Krowiarek :)

Zdjęcia poniżej-miłego oglądania :)