środa, 12 listopada 2014

Krokiety na bogato z suszonymi grzybami

Polecam mój przepis na krokiety, w zasadzie na blogach i nie tylko jest mnóstwo przepisów. Krokiety można robić z różnymi dodatkami, zawsze są smaczne. Ja dziś zaproponuje Wam moją wersję, którą nazwałam "Krokiety z bogato z suszonymi grzybami" by nawiązać do zbliżających się Świąt :) Już pachnie? W mojej kuchni do teraz od obiadu :) Zapraszam!





Ciasto na naleśniki:

- 1 i 3/4 szkl. mąki
- 2 szkl. mleka
- 2 duże jaja
- sól do smaku

Farsz z kapusty i pieczarek:

- ok. 1 kg pieczarek
- 80 dkg kapusty kwaszonej lub kiszonej
- 2 małe cebulki
- sól i pieprz do smaku
- margaryna do przesmażania

Do farszu krokietów:

- 450 g mrożonego rozdrobnionego szpinaku
- 3 garści suszonych grzybów
- łyżka masła

Dodatkowo:

- olej do smażenia
- 3 duże jaja
- bułka tarta

Naleśniki: Ze składników na ciasto naleśnikowe usmażyć naleśniki (u mnie 14 szt.).

Farsz z kapusty i pieczarek: Pieczarki obrać zetrzeć na grubych oczkach. Cebulkę podsmażyć na 2-ch łyżkach margaryny i dodać starte pieczarki, posolić, smażyć na małym ogniu na koniec dodać pieprz i ew. jeszcze szczyptę soli. Kapustę ugotować, wystudzić, pokroić na drobno. Cebulkę posmażyć na 2-ch łyżkach margaryny i dodać posiekaną kapustę, podsmażać również na małym ogniu dodając sporo pieprzu i odrobinę soli. Do kapusty dodać pieczarki i wszystko razem wymieszać.

Do farszu: Szpinak rozmrozić i mocno odsączyć - nie przyprawiać, gdyż pozostałe składniki farszu są już wystarczająco przyprawione. Suszone grzybki namoczyć (najlepiej na początku przygotowywania krokietów). Namoczone odcedzić, włożyć do rondelka i zalać wodą -  gotować na wolnym ogniu ok 25 minut co jakiś czas dolewając wodę. Tak ugotowane odcedzić pokroić w kosteczkę i podsmażyć na niepełnej łyżce masła.

Na placek naleśnikowy nałożyć łyżkę szpinaku - rozsmarować, następnie kopiastą łyżkę farszu i na farsz pasek przygotowanych suszonych grzybków, całość zwijać tak jak krokiety. 



Krokiety obtoczyć w jajku i bułce, smażyć na głębszym tłuszczu. Usmażone układać na ręczniki papierowe:) SMACZNEGO!!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ciasteczka maślane

Kiedy pierwszy raz odważyłam się na upieczenie ciasteczek nawet nie sądziłam, że zagoszczą na stałę w moich progach :) Pyszne, lekkie, domow...