środa, 22 października 2014

Pierniczki Świąteczne (do długiego przechowywania)

Jeszcze parę tygodni i zacznie się Świąteczne szaleństwo... u mnie w kuchni na pewno, już powoli układam plan ;) Puki co mam propozycję pysznych Pierniczków Świątecznych, które doskonale nadają się do bardzo długiego przechowywania, wystarczy zamknąć je w plastikowym pudełku i włożyć do szafki, gwarantuję iż wyjęte po kilku miesiącach będą bardzo smaczne :)






Składniki:

- 1/2 kg miodu (użyłam pół litra)
- 1 szkl. cukru
- 3 jajka
- 1 przyprawa do piernika
- 1 łyżeczka cynamonu
- 25 dkg masła
- 1 kg mąki pszennej
- 3 łyżeczki proszku do pieczenia

Jeśli zajdzie potrzeba i uznacie że wasze ciasto jest mało słodkie można dodać więcej cukru jak również jeszcze jedna paczuszkę przyprawy do piernika:)

Masło rozpuścić w rondelku, dodać cukier oraz miód, wszystko podgrzać nie doprowadzając do wrzenia. Całość po wystudzeniu przelać do miski. Mąkę przesiać, wymieszać z proszkiem do pieczenia, wsypać do płynnych składników, dodać przyprawę, cynamon, jaja roztrzepane widelcem i powoli wyrabiać by składniki dokładnie się wymieszały. Uformować kulę, zawinąć w folię spożywczą, włożyć do garnuszka i przykryć bawełnianą ściereczką. Całość odstawić w chłodne miejsce na 2-3 tygodnie. Po tym czasie zabieramy się do pieczenia:) Stolnice oprószyć mąką, ciasto wykładać partiami, wałkować na grubość ok. 3-5 mm i wycinać pierniczki.





 Blaszkę piekarnikową wysmarować tłuszczem ( u mnie margaryna), układać pierniczki w odstępach. Piec w nagrzanym piekarniku ok. 10 minut (lub na rumiano) w temp. 160 st. C. 





Ciepłe pierniczki wykładać najlepiej do tekturowych lub plastikowych pudełek przekładając warstwy papierem śniadaniowym lub pergaminem. Pozostawić kilka dni by zmiękły - dopiero wtedy są pyszne i mięciutkie:) Udekorować lukrem lub dowolnie w ulubiony sposób. Pierniczki dobrze przechowywane nadają się do spożycia nawet po kilku miesiącach, ja odkryłam na stryszku jedną paczuszkę w lipcu i były rewelacyjne:) SMACZNEGO!!!

Po upieczeniu:




1 komentarz:

  1. Ach, jak pięknie zapachniało Świętami :))) Uwielbiam zapach tych przypraw :)

    OdpowiedzUsuń

Ciasteczka maślane

Kiedy pierwszy raz odważyłam się na upieczenie ciasteczek nawet nie sądziłam, że zagoszczą na stałę w moich progach :) Pyszne, lekkie, domow...