piątek, 19 lutego 2021

Ryż z jabłkami zapiekany

 Smaki dzieciństwa, ach jakie cudne wspomnienia kuchni mojej mamy :) Te kulinarne perełki pozostaną ze mną na zawsze. Zapraszam na pyszny obiad lub jeśli ktoś woli: deser. 


Ryż z jabłkami zapiekany w piekarniku:

Składniki:

- 1,5 szkl. ryżu (dowolność:  biały, brązowy, jaśminowy ) - używam ryżu w kilogramowych papierowych torebkach i taki też polecam. 

- 8 dużych kwasowych jabłek 

- masło 

- cukier trzcinowy 

- cynamon 


Ryż ugotować tak by był "al dente". Odcedzić. Jabłka obrać. Przygotować naczynie do zapiekania. Na dnie naczynia ułożyć kilka grubszych plastrów masła, kolejno wsypać połowę ugotowanego ryżu, zatrzeć 4 jabłka na tarce z grubymi oczkami, oprószyć cukrem trzcinowym i cynamonem ( cynamon-u mnie obficie). W drugiej kolejności mam re-play pierwszej warstwy: ryz-masło-starte jabłka-cukier-cynamon. Zapiec w nagrzanym piekarniku do 170 st.C. Czas pieczenia - ok 30 minut. SMACZNEGO !!!

✓ Cynamon ma działanie antybakteryjne i jest bardzo lubianą przez mnie przyprawą, wykorzystuję go do zup, kawy, dań na słodko i również Wam polecam.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ciasteczka maślane

Kiedy pierwszy raz odważyłam się na upieczenie ciasteczek nawet nie sądziłam, że zagoszczą na stałę w moich progach :) Pyszne, lekkie, domow...