czwartek, 30 października 2014

Naleśniki ze szpinakiem i oscypiek (z sosem czosnkowo-ziołowym)

Polecam pyszne naleśniki ze szpinakiem i serkiem typu oscypek. Ostatnio będąc w Tatrach już tradycyjnie kupiliśmy pyszne oscypki, bundz oraz bryndzę, ja postanowiłam wykorzystać oscypki do mojego przepisu:) Przepis kombinowany, ale takie wychodzą zawsze najlepsze:) Gościom smakowało, a to najważniejsze. 




Składniki na ciasto (podaję składniki na oko, najlepiej je zrobić wg swojego sprawdzonego przepisu):

Przygotuj ciasto naleśnikowe wg swojego przepisu, lub:

- 1 duże jajo
- 350 ml mleka
- 200 g mąki
- pół łyżeczki soli morskiej
- łyżka stołowa ziół prowensalskich
- olej do smażenia

Nadzienie szpinakowe:

- 450 g szpinaku rozdrobnionego (mrożony)
- 3 łyżki dobrej kwaśnej śmietany (użyłam swojskiej)
- 2 małe ząbki czosnku
- 3 małe serki typu oscypek
- 3 łyżki kukurydzy marynowanej
- sól i pieprz do smaku
- szczypta pieprzy cayenne
- łyżka oliwy


Z podanych składników na ciasto upiec naleśniki. Rozmrożony szpinak delikatnie odcedzić ale nie całkowicie. Oliwę rozgrzać na patelni, dodać szpinak i podsmażać na małym ogniu. Czosnek rozdrobnić w prasce, dodać do szpinaku, przyprawić solą i pieprzem oraz pieprzem cayenne - co jakiś czas mieszać.
 Po ok. 5 minutach dodać śmietanę. Na koniec dodać kukurydzę, oscypki pokroić w kosteczkę i wrzucić do szpinaku, podsmaża jeszcze ok. 3 min tak by serek całkowicie się nie roztopił. Farsz nakładać na ciepłe naleśniki zwijać i podawać z sosem czosnkowym - przepis tutaj:
http://anetanapodbeskidziu.blogspot.com/2014/10/sos-czosnkowy-z-aromatycznymi-zioami-i.html
SMACZNEGO!!!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ciasteczka maślane

Kiedy pierwszy raz odważyłam się na upieczenie ciasteczek nawet nie sądziłam, że zagoszczą na stałę w moich progach :) Pyszne, lekkie, domow...