piątek, 20 lutego 2015

Proste ciasto na bazie białek

Jak wykorzystać białka? Można np. upiec sobie pyszne i aromatyczne ciasto, zabrać do pracy lub na wycieczkę. Wykorzystałam białka, które zostały mi po pieczeniu pączków, w zależności ile ich posiadacie tyle musicie wymierzyć pozostałych składników. Do dzieła, u mnie proporcje na ciasto są następujące...



Składniki na ciasto z białek:

- 6-7 średnich białek
- szkl. cukru
- 1 i 1/3 szkl. mąki pszennej
- łyżeczka proszku do pieczenia
- łyżeczka cynamonu
- 2 pełne łyżki kakao
- 3/4 szkl. wiórków kokosowych
- 3/5 szkl. oleju rzepakowego
- pół szkl. kefiru lub jogurtu naturalnego

Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli. Dodawać stopniowo cukier nie przerywając ubijania. Do powstałej piany dodać kefir, miksować na małych obrotach. Wlewać partiami olej, ucierać. Mąkę, kakao, cynamon, proszek do pieczenia oraz wiórki kokosowe wymieszać w misce, dodawać po kilka łyżek do ubitych białek, mieszać energicznie za pomocą łyżki. Foremkę, posmarowaną ówcześnie tłuszczem i oprószoną bułką tartą, napełnić ciastem i wstawić do nagrzanego piekarnika do 170 st. C. Piec w podanej temp ok 45-50 min, na ostatnie 10 min można zmniejszyć temp do 150 st. C:) SMACZNEGO!!!

1 komentarz:

Ciasteczka maślane

Kiedy pierwszy raz odważyłam się na upieczenie ciasteczek nawet nie sądziłam, że zagoszczą na stałę w moich progach :) Pyszne, lekkie, domow...