niedziela, 30 listopada 2014

Piernik biszkoptowy z jabłkami

Szukałam połączenia smaku piernika z czymś dobrym. Postanowiłam wczoraj upiec biszkopt dodać parę korzennych przypraw - zapach unosił się po całym domu... połączyłam mój piernikowy biszkopt z jabłkami i lekkim budyniem, a dokładniej kremem z mojego przepisu na Miodownik. Ciasto wyszło obłędne, polecam wypróbować, jestem pewna że zachwyci Was smakiem!






Składniki na biszkopt:

- 6 jaj
- 3/4 szkl. maki pszennej
- 2 łyżki mąki ziemniaczanej
- 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
- pół szkl. cukru
- łyżeczka cynamonu
- paczka przyprawy korzennej (do piernika)
- 2 łyżki oleju

Składniki na jabłkowa galaretkę:

- 8-10 dużych jabłek
- 2 galaretki agrestowe (po 35 g)

Składniki na krem budyniowy:

- 2,5 szkl. mleka
- 1 budyń waniliowy bez cukru 35 g 
- 4 łyżki cukru  
- 3 pełne łyżki mąki pszennej
- 180 g masła

Dodatkowo:

- 4 łyżki dżemu porzeczkowego lub konfitury śliwkowej
- 4 kostki gorzkiej czekolady
- 3 łyżki margaryny
- kopiasta łyżka kakao 
- 10 orzechów włoskich

Biszkopt: Białka zmiksować na sztywno, dodać cukier następnie po jednym żółtku. Powoli dolać olej miksując na małych obrotach. Wymieszać mąki z proszkiem do pieczenia i przyprawami, dodawać po parę łyżek do pianki jajecznej mieszając ręcznie powoli i dokładnie by ciasto nie upadło. Przelać do przygotowanej brytfanki (u mnie 23cm x 34 cm) piec w temp. 150 st. C ok 30 minut. Wyjąc, wystudzić i przeciąć na pół.
Jabłka: Jabłka obrać, wydrążyć gniazda nasienne, pokroić na małe kawałki, wrzucić do rondelka i dusić na małym ogniu z dodatkiem kilku łyżek wody, mieszać od czasu do czasu. Gdy zrobi się marmolada dodać 2 galaretki, wymieszać, zestawić z palnika i odłożyć w chłodne miejsce.
Krem: 2 szklanki mleka wlać do rondelka, zagotować. W pół szklanki mleka rozrobić budyń z cukrem i mąką. Na gotujące się mleko wlać nasz budyń i delikatnie mieszać. Do ciepłego dodawać partiami masło cały czas mieszając-zdjąć z ognia, pozostawić na kilka minut do ostygnięcia.
Na połowę biszkoptu wyłożyć lekko przestygnięte jabłka z galaretką, równomiernie rozsmarować. Drugą część biszkoptu posmarować dżemem i tą posmarowaną stroną przykryć masę jabłkową. Na górę wyłożyć przestygnięty budyń. Całość odstawić w chłodne miejsce. W małym rondelku z margaryny, kakao i czekolady przygotować polewę, przestudzić i polać schłodzone ciasto. Na koniec posypać posiekanymi orzechami:) SMACZNEGO!!!



5 komentarzy:

  1. Ciasto wygląda obłędnie! i ma w sobie przyprawy korzenne, zapraszam zatem do wzięcia udziału w akcji "Korzenne przysmaki" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję:) wpis dodany do akcji. Zapraszam do testowania przepisu, jutro piekę kolejną porcję ;) Nie żałuję testów smakowych na biszkopcie;) Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda bardzo,bardzo kusząco nie piekłam jeszcze takiego ciasta a musi być przepyszne do upieczenia tego ciasta nie potrzeba mnie długo zachęcać ...
    Super ciacho ,super nic dodać ani tez ująć ....

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie zaprzeczę, było pyszne:) Polecam wypróbować chociaż sam biszkopt piernikowy, nie sądziłam że wyjdzie tak pyszny ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. O mniam, wygląda zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń

Ciasteczka maślane

Kiedy pierwszy raz odważyłam się na upieczenie ciasteczek nawet nie sądziłam, że zagoszczą na stałę w moich progach :) Pyszne, lekkie, domow...