wtorek, 15 kwietnia 2014

Muffinki

Muffiny dietetyczne:)

Nadają się świetnie na drugie śniadanko, podwieczorek, do porannej kawki... nie są tzw. zapychaczem, w końcu to muffinki dietetyczne:)

Wczoraj wieczór zawzięcie majstrowałam w kuchni i wymyśliłam własna wersję muffinek z tym co miałam akurat pod ręką:) Pamiętajcie iż olej rzepakowy nie jest szkodliwy, wręcz przeciwnie. Tu nie smażymy więc możemy używać oleju nierafinowanego:)

- 1 szkl. mąki pszennej
- 0,5 szkl. mąki pełne ziarno
- 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
- 4 kopiaste łyżki otrębów pszennych
- 2 łyżki płatków owsianych błyskawicznych
- 1 łyżeczka cynamonu
- mniej niż pół szkl. cukru brązowego (ewentualnie może być zwykły)

- pół szkl. oleju rzepakowego
- 3/4 szkl. mleka (może być 0,5%)
- 1 jajko
- 2 garści żurawiny rozdrobnionej lub w całości

Potrzebujemy 2-ch miseczek, w jednej łączymy składniku suche, w drugiej mokre (jajko najlepiej jest roztrzepać widelcem i dodać do niego olej oraz mleko). Mokre wlewamy do suchych i delikatnie mieszamy całość widelce do połączenia się składników. Żurawinę namaczamy we wrzątku - ok. 5 minut, odsączamy i dodajemy do ciasta. Piekarnik nagrzewamy do 180 st.C., ciasto przekładamy do papilotek (3/4 wysokości formy), układamy w gniazdach blaszki (blaszka do muffinek). Pieczemy ok. 20-25 min do uzyskania złocistego koloru. Sprawdzamy drewnianym patyczkiem, jeśli nie dobre - znów na kilka minut do piekarnika:) SMACZNEGO!!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ciasteczka maślane

Kiedy pierwszy raz odważyłam się na upieczenie ciasteczek nawet nie sądziłam, że zagoszczą na stałę w moich progach :) Pyszne, lekkie, domow...