poniedziałek, 14 kwietnia 2014

Babki, babówki, babeczki

Wielkanocna Babka Majonezowa

Z majonezu można wyczarować słodki deser - na dzień dzisiejszy ze względu zbliżających się Świąt Babka Majonezowa:) 

Moja uwaga: Babka jest najlepsza gdy upieczemy ją dwa dni przed podaniem:)

Do wykonania:

- 1/2 szkl. mąki pszennej
- 1/2 szkl. mąki ziemniaczanej
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 3/4 szkl. cukru
- łyżka cukru waniliowego 
- łyżeczka soku z cytryny
- 4 jaja
- 3/4 szkl. majonezu (ja użyłam dekoracyjny Winiary)
- 1 i 1/2 łyżki kakao

Białka ubić na sztywna pianę, dodać cukier i cukier waniliowy. By sobie ułatwić zadanie wymieszać żółtka z majonezem i stopniowo ubijając dodawać do białek, dodać sok z cytryny. Maki wymieszać z proszkiem do pieczenia, dodawać stopniowo mieszając już łyżką. 3/4 ciasta wyłożyć do formy, do pozostałej dodać kakao, wymieszać i wyłożyć na jasną część. Piekarnik nagrzać, piec godzinkę w temp 160 st. C. Pozostawić do całkowitego wystygnięcia, wyjąć, oprószyć cukrem pudrem:) SMACZNEGO!!!

Zdjęcia nie są pierwszej jakości, robione wieczorkiem po upieczeniu gdyż obawiałam się że do rana babka mogła by już zniknąć w całości ... i wiele się nie pomyliłam ;)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ciasteczka maślane

Kiedy pierwszy raz odważyłam się na upieczenie ciasteczek nawet nie sądziłam, że zagoszczą na stałę w moich progach :) Pyszne, lekkie, domow...