czwartek, 17 kwietnia 2014

Z jabłkami

SZARLOTKA W KRUCHYM CIEŚCIE

Ciasto:

- 4 szkl. mąki pszennej
- 1 1/2 łyżeczki
- 1 szkl. cukru pudru
- 3 jaja
- 25 dag margaryny
- 1/4 szkl. kwaśnej śmietany
- 5 łyżek bułki tartej
- 4 kropelki olejku wanilinowego

Nadzienie:

- 1,5 kg jabłek-może być troszkę więcej (najlepiej kwaskowych)
- pół szkl. cukru
- 2 łyżeczki cynamonu

Dodatkowo:
- cukier puder do posypania ciasta

Przesianą mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i cukrem pudrem, posiekać z margaryną. Dodać utarte z częścią cukru żółtka zmieszane ze śmietaną i olejkiem wanilinowym. Zagnieść lekko ciasto, podzielić na 2 części. Jedną rozwałkować lub samemu rozgnieść w dłoniach i układać na blaszce ( u mnie wymiary 33x23) wyłożonej papierem do pieczenia, posmarowanej tłuszczem i oprószonej lekko bułką tartą. Ciasto posmarować rozmąconymi białkami i posypać bułką tartą, nakłuć widelcem.
Nadzienie: Jabłka obrać pokroić na cząstki, wydrążyć komory nasienne. Włożyć do garnka, podlać 3 łyżkami wody i dusić na małym ogniu pod przykryciem. Kiedy jabłka lekko się rozgotują, dodać cukier, poddusić kilka minut już bez przykrycia, następnie dodać cynamon. Na ciasto w brytfance wyłożyć jabłka, przykryć drugą częścią ciasta (u mnie jak na zdjęciu poniżej - zrobiłam wałeczki z ciast, trochę je rozpłaszczyłam w palcach i ułożyłam na ukos jedna warstwę a na nią kolejną:)), wstawić do nagrzanego piekarnika i piec w temp 180 st.C przez 45 minut na złoty kolor. Po wyjęciu z piekarnika oprószyć cukrem pudrem: SMACZNEGO!!!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ciasteczka maślane

Kiedy pierwszy raz odważyłam się na upieczenie ciasteczek nawet nie sądziłam, że zagoszczą na stałę w moich progach :) Pyszne, lekkie, domow...