środa, 14 marca 2018

Babka drożdżowa parzona

Zapraszam na pyszną babkę drożdżową parzoną, to starszy przepis z moich kulinarnych zbiorów. Babka jest dość zbita i słodka dla mnie jedna z najlepszych jakie jadłam, ciekawi przepisu i wykonania? Koniecznie wypróbujcie !!!

Przepis wystarczy na dwie pyszne babki, jedna piekłam w formie typowo babkowej drugą w keksówce. 











Składniki:

- 50 dag mąki pszennej
- 1,4 litra mleka
- 5 żółtek
- 15 dag cukru
- 10 dag masła
- 6 dag drożdży
- 1 płaska łyżeczka soli
- 5 dag rodzynek
- 5 dag skórki pomarańczowej
- skórka cytrynowa i sok z połówki cytryny
- cukier z prawdziwą wanilią

Mąkę przesiać. Rodzynki namoczyć. Masło stopić. Drożdże rozetrzeć z łyżką cukru. Żółtka z resztą cukru ubić na lśniąca białą masę, dodać sok i skórkę cytrynową.

Kolejno mleko zagotować by było gorące z cukrem z prawdziwą wanilią. 15 dag mąki podgrzać - ja nagrzałam piekarnik i tak podwyższyłam temperaturę mąki :) Mąkę zalać mlekiem i wymieszać za pomocą trzepaczki by nie było grudek, przykryć i odstawić by całość lekko wystygła. Następnie dodać roztarte drożdże, wymieszać, przykryć i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.

Wyrośnięty rozczyn przełożyć do reszty mąki, dodać utarte żółtka, sól i starannie wyrobić ciasto wbijając je by powstały bańki powietrzne ;) Gdy ciasto będzie gładkie wlewać powoli stopione masło i wyrabiać dalej. Dodać bakalie wymieszane ze odrobiną mąki. Ciasto przekładać do przygotowanych uprzednio form - po 1/3 ciasta do każdej, przykryć odstawić w ciepłe miejsce by wyrosło. Uwaga! Ciasto rośnie wolno. 

Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec w temp. 150-160 st. C koło godziny, lub do ładnego zrumienienia i suchego patyczka. Wyjąć babki odczekać by chwilę przestygły i wyjąć z form, oprószyć pudrem lub polukrować :) SMACZNEGO!!!

1 komentarz:

Ciasteczka maślane

Kiedy pierwszy raz odważyłam się na upieczenie ciasteczek nawet nie sądziłam, że zagoszczą na stałę w moich progach :) Pyszne, lekkie, domow...