niedziela, 6 marca 2016

Leśny mech

Popularne, delikatne ciasto ze szpinakiem, nie mogłam go nie mieć na swoim blogu:) Ciasto zyskało nowy smak dzięki urozmaiceniu w trzecia mąkę - jaglaną, jeśli jednak nie lubicie jej specyficznego aromatu, dodajcie więcej krupczatki. Kiedy zobaczyłam po raz pierwszy Leśny mech nie mogłam pojąc w jaki sposób można upiec takie szpinakowe cudo, teraz sama się przekonałam i z pewnością zagości w moim słodkim menu. Zapraszam na moja jaglaną wersję!





Składniki na ciasto szpinakowe:

- 450 g mrożonego szpinaku
- 1 szkl. trzcinowego cukru

- 1 łyżeczka cukru wanilinowego
- 3 duże jaja
- 1 szkl. oleju rzepakowego
- 1/3 szkl. mąki pszennej

- 2/3 szkl. mąki jaglanej
- 1 szkl. mąki krupczatki
- 3 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia


Bita śmietana:


- 500 ml śmietany kremówki
- śmietan-fix (13g)
- 2 łyżki cukru pudru


Dodatkowo:
 

- owoc granatu

Jaja ucierać z cukrami, dodając go partiami. Przerwać ucieranie gdy masa będzie lśniąca, puszysta, a cukier już nie wyczuwalny . Nie przerywając ucierania, lekkim strugiem wlewać olej. Mąki (zamiast jaglanej można uż więcej krupczatki) wymieszać z proszkiem do pieczenia i dodawać partiami mieszając już ręcznie. Na koniec dodać rozmrożony i mocno odsączony z nadmiaru wody szpinak, dodawać również partiami mieszając łyżką. Całość umieścić do wyłożonej pergaminem i posypanej bułką tartą tortownicy (24 cm) i piec w temp. 180 st. C przez ok 50min do 1h max, lub do suchego patyczka. Po wystudzeniu wyjąc z blaszki, odciąć delikatnie górę, pokruszyć w palcach ciasto (bez skorupki). Schłodzoną śmietanę ubić z fixem i pudrem. Wyłożyć na ciasto, oprószyć kruszkami i posypać pestkami owocu granatu. Ja użyłam również mrożonych borówek:) SMACZNEGO!!!

3 komentarze:

  1. Uwielbiam to ciasto! Zawsze robi wrażenie na gościach :)) Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Za każdym razem jak widzę to ciasto w cukierni zachwyca mnie swoim wyglądem :) Jakoś nie wpadłam na to, że jest w nim szpinak. Wygląda bosko, ale będę musiała spróbować upiec je bez mąki pszennej, której nie mogę jeść.

    OdpowiedzUsuń
  3. Daisy polecam Ci zatem zamienić mąkę pszenną na większa ilość mąki krupczatki, bądź też dać szklankę mąki krupczatki i szklankę maki jaglanej. Ta jaglana ma specyficzny posmak taki orzeszkowy, choć w tym cieście ze szpinakiem zupełnie inaczej smakuje, wypróbuj, mam nadzieję że odnajdziesz dobry smak w takiej kombinacji :)

    OdpowiedzUsuń

Ciasteczka maślane

Kiedy pierwszy raz odważyłam się na upieczenie ciasteczek nawet nie sądziłam, że zagoszczą na stałę w moich progach :) Pyszne, lekkie, domow...