piątek, 5 lutego 2016

Pasta z jaj i szpinaku

Na piątkowe śniadanie lub kolację proponuję pastę jajeczno-szpinakową. Ta pasta króluje w naszym domu odkąd pamiętam. Zawsze mama serwowała ją jako alternatywę zamiast ryby,a do tego pyszna bawarka z miodem - smaki dzieciństwa. Postanowiłam ją urozmaicić o liście świeżego szpinaku. Świetnie się sprawdza jako smarowidło na chlebek pod wędlinę. 





Składniki na pastę:

- 2 jaja ugotowane na twardo
- 4 plasterki czerwonej cebulki
- 1 pełna łyżeczka musztardy
- 3-4 łyżeczki jogurtu naturalnego
- 1 łyżka masła
- ok. 15 listków świeżego szpinaku
- sól i pieprz do smaku

Jaja zetrzeć na tarce o cienkich oczkach (łezkach). Dodać posiekaną w drobną kostkę cebulę i drobno pokrojony szpinak. Dołożyć jogurt, musztardę i miękkie masło. Wymieszać doprawiając solą i pieprzem. Podawać z ulubionym pieczywem:) SMACZNEGO!!!

3 komentarze:

  1. Jajka i szpinak? Kojarzyło mi się tylko z przedszkolnym koszmarem, a tu proszę! :)
    www.dziurawykociol.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak napisałam, to mój smak dzieciństwa, ale bardzo lubiłam pastę z jaj, urozmaiciłam ją o szpinak i muszę powiedzieć jak dla mnie pycha:) Do tego polecam pokrojonego w plasterki pomidorka :) Pozdrawiam

      Usuń

Ciasteczka maślane

Kiedy pierwszy raz odważyłam się na upieczenie ciasteczek nawet nie sądziłam, że zagoszczą na stałę w moich progach :) Pyszne, lekkie, domow...