czwartek, 23 kwietnia 2015

Szarlotka z budyniem kawowym i jagodami

To ciasto chodziło za mną od dłuższego czasu, zawsze zastanawiał mnie fakt czy budyń nie spłynie podczas pieczenia. Przepis na nie okazał się strzałem w dziesiątkę. Natomiast sam przepis na ciasto pochodzi z mojego bloga na zwykłą szarlotkę, która również Wam polecam. Budyń o smaku caffe latte - który użyłam do ciasta kupuję na Słowacji, w Polsce nie spotkałam się z tym przysmakiem, jeśli będziecie w tamtych stronach polecam zakupić - z dr. Oetker-a. Polecam ... wyszło rewelacyjne.





Składniki na kruche ciasto:

- 4 szkl. mąki pszennej
- 1 1/2 łyżeczki
- 1 szkl. cukru pudru
- 3 jaja
- 25 dag margaryny
- 1/4 szkl. kwaśnej śmietany
- 5 łyżek bułki tartej
- 4 kropelki olejku wanilinowego



Budyń:


-  jeden budyń waniliowy z cukrem oraz jeden o smaku caffe latte lub 2 budynie waniliowe + 2 płaskie łyżeczki kawy rozpuszczalnej
- 3 szkl. mleka (ok. 600 ml)

Nadzienie:

- 1,5 kg jabłek-może być troszkę więcej (najlepiej kwaskowych)
- 1 łyżeczka cynamonu

- pół szkl. mrożonych lub świeżych jagód

Dodatkowo:
- cukier puder do posypania ciasta


Przesianą mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i cukrem pudrem, posiekać z margaryną. Dodać utarte z częścią cukru żółtka zmieszane ze śmietaną i olejkiem wanilinowym. Zagnieść lekko ciasto, podzielić na 2 części. Jedną rozwałkować lub samemu rozgnieść w dłoniach i układać na blaszce ( u mnie wymiary 33x23) wyłożonej papierem do pieczenia, posmarowanej tłuszczem i oprószonej lekko bułką tartą. Ciasto posmarować rozmąconymi białkami i posypać bułką tartą, nakłuć widelcem.
Jabłka: Jabłka obrać, pokroić w grubsza kostkę. Wyłożyć równomiernie na ciasto, posypać jagodami.
Budyń: W rondelku zagotować 2 i 1/2 szkl. mleka, w połówce szkl. wymieszać budynie z kawą. Ugotować, wylać na jabłka i jagody.
Na budyń zetrzeć lub postrzępić w dłoniach pozostałe ciasto.
Całość piec w temp. 170 st. C przez 45-50 minut. Odstawić do całkowitego wystygnięcia, posypać cukrem pudrem:) SMACZNEGO!!! 

 

2 komentarze:

  1. Wow faktycznie coś zupełnie innego! Kruchego w takiej wersji nawet nie widziałam :)
    No i dodatek jabłek kompletnie mnie kupuje. Uwielbiam je.
    Poza tym przepadam za wilgotnymi, zbitymi ciastami.. A to na takie właśnie wygląda! Coś cudownego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, że ciasto wygląda smakowicie i takie jest :) Zachęcam do wypróbowania przepisu :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Ciasteczka maślane

Kiedy pierwszy raz odważyłam się na upieczenie ciasteczek nawet nie sądziłam, że zagoszczą na stałę w moich progach :) Pyszne, lekkie, domow...