niedziela, 29 marca 2015

Puchata drożdżówka z owocami i kruszonką

Ciasto drożdżowe z ulubionymi owocami to zawsze przyjemna uczta dla podniebienia, zapraszam na puchatą drożdżówkę z jagodami , jabłkami, cynamonem i słodką kruszonką!
Szklanka ciepłego mleka i kawałek drożdżówki - pycha :)

Ciasto piekłam w tortownicy o śr. 24 cm 






Składniki - ciasto drożdżowe:
- 3,5 szkl. mąki pszennej
- 110 g margaryny lub masła
- 1 jajo i 2 żółtka - 6 dkg drożdży
- szkl. ciepłego mleka  
- szczypta soli do smaku
- 3 łyżki pełne cukru
Kruszonka:

- 1/2 + 2 łyzki szkl. mąki pszennej 
- pół szkl. cukru
- 80g masła ,            Składniki wyrobić i lekko rozkruszyć.

Dodatkowo:

- cynamon do posypania
- 3 duże jabłka
- szklanka jagód (użyłam mrożonych)


Mąkę przesiać. Margarynę roztopić w rondelku i odstawić do przestygnięcia. Jabłka obrać, pokroić w grubsze plasterki. Do miseczki wlać mocno ciepłe mleko, rozkruszyć drożdże i dodać 1 łyżkę cukru oraz jedną łyżkę mąki, całość zamieszać, przykryć ściereczka do wyrośnięcia. Jajo i żółtka roztrzepać na talerzu, wlać do mąki, kolejno dodać sól, resztę cukru wyrośnięte drożdże. Wyrobić starannie - jak ciasto drożdżowe, jeśli będzie zbyt klejące dodać odrobinę mąki, odstawić na ok 20 min w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Na przygotowaną blachę wyłożyć ciasto, poukładać plasterki jabłek, jagody, posypać cynamonem, na górę wyłożyć kruszonkę. Piec w nagrzanym piekarniku ok. 55 minut w temp. 150 st. C :) SMACZNEGO!!!










3 komentarze:

  1. Nie umiem się takiej oprzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdyby drożdżowe mi wychodziło.. Ojjj jadłabym. Ale u mnie w domku niestety nie ma nikt daru do tego typu wypieków :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Warto więc spróbować upiec choć raz ciasto drożdżowe :) moje pierwsze było udane, postępując wedle wskazówek mamy :D teraz mając te recepturę zawsze się udaje :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Ciasteczka maślane

Kiedy pierwszy raz odważyłam się na upieczenie ciasteczek nawet nie sądziłam, że zagoszczą na stałę w moich progach :) Pyszne, lekkie, domow...