czwartek, 2 października 2014

Filety kurczaka w szynce parmeńskiej nadziewany

W dzisiejszym numerze "Chwila dla Ciebie" ukazała się sesja kulinarna z moją rodzina i przyjaciółką:) A w niej przepis na pyszny obiad - danie z fileta kurczaka w połączeniu z szynką długo-dojrzewającą oraz czerwonym winem:) Kuchnia włoska jest bogata w smaki dlatego też będę ja pilnie studiowała, zapraszam do wypróbowania mojego przepisu:)

 Filety kurczaka w szynce parmeńskiej nadziewany;


Składniki:

- 2 duże filety z piersi kurczaka

- 100 g pełnotłustego twarożku z ziołami i czosnkiem
- 4 suszone morele
- 4 plasterki szynki parmeńskiej długo dojrzewającej
- 150 ml czerwonego wina
- 150 ml bulionu drobiowego
- łyżeczka cukru
- sól i pieprz do smaku
- 1 łyżeczka przyprawy do kurczaka typu "gyros"
- kilka listków tymianku
Filety z kurczaka ponacinać wzdłuż by powstały kieszonki. Doprawić solą, pieprzem i przyprawą "gyros". Morele pokroić w paski i wymieszać z twarożkiem dodać kilka listków tymianku, następnie nadzieniem wypełnić kieszonki. Każdego fileta owinąć dwoma plasterkami szynki i zawiązać nicią kuchenną typu "mulina". Na głęboką patelnię wlać bulion i wino, doprawić cukrem, zagotować. Ułożyć nasze roladki i gotować pod przykryciem ok. 30 minut, co jakiś czas je obracając. Gdy mięso będzie już gotowe zdjąć z ognia, pokroić na grubsze plastry, można oblać delikatnie wywarem. Podawać gorące z ulubioną sałatką:) SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ciasteczka maślane

Kiedy pierwszy raz odważyłam się na upieczenie ciasteczek nawet nie sądziłam, że zagoszczą na stałę w moich progach :) Pyszne, lekkie, domow...